Je ne pense pas que cette discussion va interesser beaucoup de membres du site; c'est une discussion inutile : )
Forum | Europe Travel Guide | Ecology | Facts & Trivia | Genetics | History | Linguistics |
Austria | France | Germany | Ireland | Italy | Portugal | Spain | Switzerland |
![]() |
Last year I posted the ranking of the French TV programme Le village préféré des Français. French TV viewers were asked to vote first for their favourite village in their region. After one village was selected to represent each of France's 22 metropolitan regions (excluding last year's competitors), they could vote for the most beautiful village in France. Here is the 2013 ranking.
- Eguisheim, Alsace
- Locronan, Brittany
- Sainte-Suzanne, Pays de la Loire
- Pérouges, Rhone-Alpes
- Conques, Midi-Pyrénées
- Veules-les-Roses, Upper Normandy
- Talmont-sur-Gironde, Poitou-Charentes
- Flavigny-sur-Ozérain, Burgundy
- Turenne, Limousin
- Moustiers-Sainte-Marie, Provence-Alpes-Côte d'Azur
- Blesle, Auvergne
- Parfondeval, Picardie
- Wissant, Nord-Pas de Calais
- Espelette, Aquitaine
- Pesmes, Franche-Comté
- Villefranche de Conflent, Languedoc-Roussillon
- Corbara, Corsica
- Lavardin, Centre
- Saint-Amand-sur-Fion, Champagne-Ardenne
- La Perrière, Lower Normandy
- Saint-Quirin, Lorraine
- Maincy, Île-de-France
Last edited by Maciamo; 12-06-13 at 16:30.
My book selection---Follow me on Facebook and Twitter --- My profile on Academia.edu and on ResearchGate ----Check Wa-pedia's Japan Guide----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"What is the use of living, if it be not to strive for noble causes and to make this muddled world a better place for those who will live in it after we are gone?", Winston Churchill.
Je ne pense pas que cette discussion va interesser beaucoup de membres du site; c'est une discussion inutile : )
Eupedia est avant tout un site de voyage sur l'Europe.
Ah!... Je m'excuse alors; Je ne le savais pas! : )
I'm perhaps the only one interested in this list, but it will at least give me ideas of visits!
(I have visited the 5 first ones, but none of the others).
Tu as raison; Je suis tellement passioner de la genealogie que j'ai oublier de regarder cette section du site! : ), fluent in French you are I see! : )
"I have visited 5 first ones" I'll give a thumbs up to that : )